liczi

Cytrusy, bananowce i inne rośliny z jadalnymi owocami

liczi

Postprzez Michał » N lip 12, 2009 1:13 pm

witam. kopiłem sobie liczi i mam 9 pestek chciałbym je zasadzić ale nie wiem jak.
1.Na jaka głębokość mam posadzić pestki liczi.
2.czy zaraz po zjedzeniu owocu mogę je posadzić do ziemi
3.Jaką ziemie użyć do wysiewu
4.Jak podlewać liczi
5.jaką wilgotność utrzymywać kolo roślinki

Z góry dziękuje za odpowiedzi
Michał

Re: liczi

Postprzez Sinix » N lip 12, 2009 9:02 pm

Liczi ma jedną pestkę, ale dobra, więc nie mam doświadczenia w hodowli liczi, ale spróbuje :twisted: . A wymagania są takie
Liczi chińskie (lychee, leetchee) - uprawa, hodowla.
Hodowla z nasiona jest bardzo trudna, ponieważ szybko tracą one zdolność kiełkowania. Wysiewa się je podobnie, jak awokado, ale należy pamiętać o ochronie przed przesuszeniem i zimnem. Przed posadzeniem nasiona liczi nalezy moczyc w cieplej wodzie (30 st. wystarczy) przez 24-48 godzin. Nasiono najlepiej sadzić poziomo około 2-3 cm pod ziemią wczesną wiosną w torfie z piaskiem w stosunku 3:1, nie podlewać zbyt obficie, doniczkę ustawić w ciepłym, jasnym miejscu, można na nią nałożyć plastikowy pojemnik lub folię z paroma niewielkimi otworami w celu przyspieszenia kiełkowania, który zdejmujemy po wykiełkowaniu. Kiełkowanie nastepuje po 3-6 tygodniach. Liczi potrzebuje minimalnej temperatury wynoszącej 10°C.