strelicia królewska

Rośliny hodowane ze względu na piękne kwiaty

strelicia królewska

Postprzez stika » Pt kwi 18, 2008 12:05 pm

Już dość dawno temu wysiałam nasiona strelicii królewskiej i żadne z nasion mi nie wzeszło. Czy one tak długo kiełkują (2 miesiące) czy mam się spodziewać, że już mi nie wzejdą?
Czy w ogóle strelicia wyrasta z nasion czy tylko poprzez młode sadzonki wyrastające z korzenia starej rośliny? Może sprzedaż nasion to zwykłe wyciąganie kasy od naiwnych klientów?
Jestem laikiem w dziedzinie uprawy roślin ale akurat strelicia bardzo mi się spodobała i miałam nadzieję, że coś z nasion mi wyrośnie, a tu nic...
Podpowiedzcie mi czy mam szanse na to, że wreszcie coś mi "wykluje się"?
Stika
stika

Re: strelicia królewska

Postprzez Shetanii » Pt kwi 18, 2008 4:33 pm

Oczywiście, że każda roślina rośnie z nasion.

Roslina potrzebuje sporo słonka którego do tej pory raczej brakowało, zależy tez skąd masz nasiona, mogły być przeterminowane.
Shetanii

Postprzez stika » Pt kwi 18, 2008 8:53 pm

Nasiona kupiłam w sklepie internetowym w lutym. Szczerze mówiąc nie patrzyłam na to, czy mają jakiś termin przydatności.
stika

Postprzez Paweł Garski » N kwi 20, 2008 1:12 am

Nasiona strelicji mogą kiełkować od 1 do 6 miesięcy, a czasem dłużej. Dosyć długo zachowują żywotność więc jest większa szansa trafić na kiełkujące.
Paweł Garski
Site Admin

Postprzez stika » N kwi 20, 2008 6:26 pm

Dzięki, pocieszyłeś mnie. Na razie w ziemi są 2 miesiąc a ja już straciłam nadzieję, że kiedykolwiek wykiełkują. Ale skoro mogą kiełkować do 6 miesięcy, muszę uzbroić się w cierpliwość.
stika

Postprzez joannaz » Wt maja 13, 2008 10:04 am

Ja też posiałam strelicję dwa miesiące temu i nic. Nawet pokusiłam się kilka dni temu o grzebanie w ziemii, żeby sprawdzić czy nasiona jeszcze są. Ale leżą takie jak były. Czytając wypowiedzi mam nadzieję, że jeszcze wyrosną.
joannaz

Postprzez lucy23-61 » Wt maja 13, 2008 8:28 pm